DSC_0395

DSC_0401Kulturhuset Skagerack var fyllt till sista plats när Strömstads Historieförening SHF arrangerade den första visningen av filmen om Emilie Flygare Carlén.
Till denna förhandsvisning hade inbjudits alla som varit involverade i projektet: skådespelare, statister, filmteamet, rekvisitörer, make-upp personal, finansiärer etc.
Ett drygt 100-tal personer samlades till förfriskningar och mingel innan Åke Svanberg SHF och filmens producenter Bodil Tingsby och Erik Fägerwall hälsade  alla välkomna.

SHF har spelat en betydande roll i projektet under de dryga två åren från idé till färdig produktion.
Bl a har föreningen hjälpt till att hitta inspelningsplatser, en lång rad SHF-medlemmar har ställt upp som statister och  SHF har medverkat till att skaffa fram tidstypisk rekvisita

DSC_0415Den 53 minuter långa filmen fick ett mycket positivt gensvar från Skagerack-publiken med långa och högljudda applåder.
Premiär för allmänheten blir det lördagen den 18 augusti på Park Film i Strömstad.

DSC_0376DSC_0429