Bakom kulisserna i antikvärlden.

Rickard Thunér, känd och uppskattad TV-personlighet, tar oss med bakom kulisserna i antikvärlden på föreläsningen onsdag den 13 november. Foto: Magnus Liam Karlsson, SVT.

Rickard Thunér, känd från “Antikrundan” och “Det sitter i väggarna” på SVT kommer till kulturhuset Skagerack i höst.

Det är Strömstads kommun som i samarbete med Strömstads historieförening har lyckats engagera Rickard till en spännande föreläsning. Han kommer att berätta om sina år som antikhandlare och tar med publiken bakom kulisserna på TV-inspelningarna. Vi kan förvänta oss en djupdykning i Rickards egna favoriter samt lärorika värderingar (dyrast/ billigast). Rickard Thunér är sedan 2005 verksam i familjeföretaget Thunér Antikhandel i Stockholm.

Vi får träffa Rickard den 13 november på kulturhuset Skagerack.

Kl. 18.30 berättar Ulf Hansson från Strömstads museum, den spännande historien om kulturhuset Skagerack.

Kl. 19:00 startar Rickards föredrag.

Pris: 150 kr SEK vid entrén och då ingår fika från Svarte Daniel i kulturhuset.

Förköp: Strömstad infocenter fr. o. m. 14 oktober.

Vi kan räkna med ett stort intresse från medlemmar och allmänhet. Det finns anledning att komma i god tid till Skagerack denna kväll för att försäkra sig om plats i salongen!